

KONTAKT
Tel. +46 730-85 71 61

Vad är rebranding och grafisk identitet?
.png)
_gif.gif)
Rebranding
Rebranding handlar om att ompositionera företaget så att varumärket bättre speglar erbjudande, målgrupp och framtida mål. Processen börjar med en nulägesanalys och kundinsikter, fortsätter med en tydlig varumärkesplattform med löfte, personlighet och tonalitet, och avslutas med ett kontrollerat införande i alla kanaler. Målet är att öka igenkänning, differentiering och förtroende, samtidigt som intern stolthet och säljstöd stärks. En lyckad rebranding visar sig i högre konvertering, bättre rekryteringskraft och ökad prispremie. Nyckeln är konsekvens: samma budskap och uttryck i webb, sociala medier, säljmaterial, kontor och kundservice.
.png)
_gif.gif)
.png)
_gif.gif)
.png)
_gif.gif)
Grafisk identitet
Grafisk identitet är den visuella grund som gör varumärket igenkännligt: logotyp, färger, typografi, bildstil, ikoner och layoutprinciper. En genomtänkt identitet stödjer positioneringen, fungerar i både digitala och tryckta miljöer och är tillgänglig för alla användare. Rätt kontraster, läsbar typografi och flexibla logo varianter säkerställer kvalitet i små skärmar, stora ytor och rörligt material. Mallar för presentationer, sociala inlägg och annonser skapar tempo och konsekvens i produktionen. Ett enkelt designsystem och tydliga riktlinjer gör att alla team, byråer och partners producerar enhetligt, vilket skapar förtroende och minskar slöseri.
